Przet硊macz stron

Inne
Informacja Turystyczna
ZACHODNIOPOMORSKIE

Najlepsze mapy GPS do Garmin贸w

Ostatnie artyku硑

Najnowszy u縴tkownik: Andrzejpa
Polecane
INTERNETOWY SKLEP TURYSTYCZNY

Szukasz sprz臋tu turystycznego w dobrej cenie ? Zapraszamy do naszej Sk艂adnicy Turystycznej. W ofercie wszystko co potrzebne na wypad, biwak, wycieczk臋 .... Oferujemy sprz臋t renomowanych marek outdoor-owych od sprz臋tu kuchennego, poprzez biwakowy, po liofilizaty. Sprzedajemy mi臋dzy innymi nast臋puj膮ce marki; Optimus, Rockland, GSIOUTDOOR, Moraknive, Meteor, Campingaz i inne.

Sklep turystyczny "Sk艂adnicaTurystyczna.pl"

UWAGA - NOWA STRONA SZLAK脫W - WWW.WEDRUJZNAMI.PL.

W臋druj z Nami - Serwis Szlak贸w Turystycznych i sklep turystyczny

Niniejsza strona jest stron膮 archiwaln膮. Ca艂o艣膰 danych przeniesiono na now膮 stron臋 szlak贸w. Przygotowa艂em r贸wnie偶 map臋 on-line ze szlakami i obiektami, kt贸ra jest ca艂y czas rozwijana - www.SzlakiTurystyczne.eu

Nawigacja
Artyku硑 » SZLAKI PIESZE » P-Z-ZWA/PCT-092 (PTTK ZP-1136z), zielony, 呕ELICHOWO PKS - TUCZNO, parking, 31,35 km - fragment szlaku w woj. Wielkopolskim, gm Krzy偶 Pomorski.

NUMER SZLAKU W SERWISIE: P-Z-ZWA/PCT-092

NUMER SZLAKU WG PTTK: ZP-1136z

PRZEBIEG SZLAKU:  TUCZNO RYNEK - NADLE艢NICTWO - MOST NA RZ. M艁YNÓWKA (RUNICA) - MARTEW - BRZE殴NIAK - GOLIN - CZ艁OPA - TRZEBIN - PRZELEWICE - MOSTEK NA RZ. CZ艁OPICA - 呕ELICHOWO PKS

NAZWA SZLAKU:

GMINY: TUCZNO, CZ艁OPA (zachodniopomorskie), KRZY呕 WIELKOPOLSKI (wielkopolskie)

NADLE艢NICTWO: TUCZNO, CZ艁OPA, KRZY呕 WLKP.

NAWIERZCHNIE: DROGI BRUKOWANE, 艢CIE呕KI LE艢NE, DROGI POLNE, DROGI ASFALTOWE.

KOLOR: ZIELONY (MALOWANE ZNAKI I DROGOWSKAZY)

ROK OSTATNIEGO MALOWANIA: NIEZNANY

ROK OSTATNIEGO MONITORINGU/POMIARU: 2012

D艁UGO艢膯:  31,35 km (2,2 km w woj. Wielkopolskim)

WA呕NE UWAGI:

1. Szlak ma charakter liniowy.
  2. Szlak po drodze przecina si臋 z szlakami pieszymi; niebieskim (Tuczno), 偶ó艂tym (wokó艂 J. Tuczno) oraz czerwonym im. IV Dywizji Piechoty. Punkty styczne z pieszym szlakiem czarnym Za艂om – Przelewice.
  3. W 2012 roku oznakowanie na ca艂ej d艂ugo艣ci szlaku, oceniamy jako niedostateczne w obu kierunkach – jako艣膰 oznakowania zale偶y od gmin w naszym województwie. Niektóre odcinki s膮 lepsze a niektóre gorsze. W woj. Wielkopolskim bardzo s艂abe.
  4. Niestety na wielu mapach, szlak jest naniesiony 藕le, z bardzo du偶ymi przesuni臋ciami.
  5. Pomiar wykonany za pomoc膮 GPS Garmin 76CSx i 78S - Podany jest kilometra偶 ca艂kowity oraz pomi臋dzy odcinkami.
  6. Dzi臋kujemy Pa艅stwu Tymeckim z Cz艂opy za pomoc podczas prac inwentaryzacyjnych. Zapraszamy do skorzystania z ich o艣rodka: kajaki, transport, noclegi z wy偶ywieniem - www.natursport.pl

CHARAKTERYSTYKA SZLAKU

Jest to do艣膰 ciekawy szlak pieszy z mo偶liwo艣ci膮 pokonania go równie偶 rowerem. Przebiega po urozmaiconej rze藕bie terenu. Spore le艣ne i wiejskie przebiegi szlaku, pozwalaj膮 odpocz膮膰 od wielkomiejskiego zgie艂ku. 艢wietnie 艂膮czy Tuczno z Cz艂op膮. Te dwie miejscowo艣ci po艂o偶one s膮 nad jeziorami umo偶liwiaj膮c nie tylko biwakowanie (obozowanie), ale równie偶 aktywny wypoczynek w oparciu o szlaki piesze, rowerowe i kajakowe w okolicy. Dobra baza noclegowo-偶ywieniowa oraz wypo偶yczalnie kajaków czy firmy przewozowe, zapewni膮 mi艂e wspomnienia nie tylko grupom ale i osobom indywidualnym i rodzinom. Szlak przecina trzy inne szlaki piesze, w tym jeden g艂ówny – czerwony id膮cy z Cz艂opy przez Wa艂cz w okolice wsi Nadarzyce – umo偶liwiaj膮c wariantowo艣膰 wycieczki. Mo偶na równie偶 po艂膮czy膰 sp艂yw z wycieczk膮 piesz膮 lub rowerow膮. 艁膮czy on równie偶 si臋 z sieci膮 szlaków Województwa Wielkopolskiego w gminie Krzy偶 Pomorski (呕elichowo).  Nie zabraknie równie偶 pozosta艂o艣ci Wa艂u Pomorskiego, zabytków, rezerwatów przyrody … Do zobaczenia gminach Tuczno i Cz艂opa.

OPIS TECHNICZNY

Odcinek pierwszy, Tuczno ko艣ció艂 – Martew ko艣ció艂  – 6,48 (6,48) km - 1,1,1

Odcinek do艣膰 艂atwy, drogi asfaltowe, gruntowe, utwardzone, brukowane.

Pocz膮tek szlaku znajduje si臋 w Tucznie na parkingu przy ko艣ciele parafialnym Wniebowzi臋cia NMP wybudowany w stylu gotyckim w XV wieku. Tu偶 obok ko艣cio艂a warto zobaczy膰 zamek Wedlów. Pocz膮tkowo szlak prowadzi razem z szlakiem pieszym niebieskim ulic膮 Zamkow膮 w kierunku pó艂nocnym. Na pierwszym skrzy偶owaniu skr臋caj膮 w lewo w ulic臋 Klasztorn膮, gdzie do艂膮cza z prawej strony szlak pieszy 偶ó艂ty. Razem id膮 300 metrów, nast臋pnie szlak zielony wraz z niebieskim odbija w prawo. Od skrzy偶owania szlaki id膮 wspólnie przez 1,3km, po czym szlak niebieski odbija w prawo. Nasz szlak wiedzie dalej prosto drog膮 utwardzon膮. Po przej艣ciu nieca艂ych 800 metrach schodzi z drogi utwardzonej w lewo. Drog膮 gruntow膮 idzie 700 metrów i skr臋ca w lewo. Prowadzi wzd艂u偶 struktury le艣nej i dochodzi do skrzy偶owania, gdzie skr臋ca w prawo. Wraz z szlakiem pieszym 偶ó艂tym po 200 metrach dochodzi do kolejnego skrzy偶owania, gdzie znajduje si臋 w臋ze艂 szlaków. Tu swój pocz膮tek/koniec ma szlak niebieski. Szlak wraz z szlakiem 偶ó艂tym skr臋ca w lewo i prowadzi w kierunku po艂udniowym. Po drodze przecina M艂ynówk臋, która wpada do jeziora Tuczno, które znajduje si臋 po lewej stronie. Za rzeczk膮 szlaki prowadz膮 drog膮 pod górk臋. Wspólnie id膮 przez 800 metrów. Po tym dystansie szlak 偶ó艂ty odbija w lewo, zielony za艣 dalej wiedzie w kierunku po艂udniowym przez 1,3km. Przed miejscowo艣ci膮 Martew na skrzy偶owaniu skr臋ca w lewo w drog臋 utwardzon膮. Mijaj膮c kapliczk臋 dochodzimy do skrzy偶owania z drog膮 asfaltow膮, gdzie znajduje si臋 ko艣ció艂 szachulcowy pw. MB Ró偶a艅cowej z drewniana dzwonnic膮 z XIXw. Tu szlak skr臋ca w prawo. Odcinek na ca艂ej d艂ugo艣ci dost臋pny dla pieszych, rowerzystów i mi艂o艣ników nordic walking.

Odcinek drugi, Martew ko艣ció艂  – Brze藕niak – 4,74 (11,22) km - 1,1,1

Odcinek 艂atwy, droga asfaltowa, gruntowa, utwardzona, brukowana.

Na skrzy偶owaniu do艂膮cza szlak pieszy czerwony im. IV Dywizji Piechoty i pod膮偶a z naszym szlakiem do centrum wsi. Na skrzy偶owaniu, gdzie znajduje si臋 przystanek autobusowy szlaki rozchodz膮 si臋. Czerwony idzie w prawo skos, zielony natomiast skr臋ca w lewo skos. Mijaj膮c zabudow臋 droga zmienia nawierzchni臋 z asfaltowej w brukowan膮. Po nieco ponad 800metrów od rozwidlenia dróg, szlak skr臋ca w lewo w drog臋 gruntow膮. Dochodzi do lasu i drog膮 le艣n膮 prowadzi przez 2,7km. Na skrzy偶owaniu z drog膮 utwardzon膮 szlak skr臋ca w lewo i wprowadza nas do wsi Brze藕niak. Odcinek na ca艂ej d艂ugo艣ci dost臋pny dla pieszych, z miejscowym krótkim utrudnieniem dla  rowerzystów i mi艂o艣ników nordic walking.

Odcinek trzeci, Brze藕niak – Golin – 2,97 (14,19) km - 1,1,1

Odcinek 艂atwy, droga brukowana, utwardzona.

Przez osad臋 droga brukowana miejscami utwardzona. Na skrzy偶owaniu szlak skr臋ca w prawo. Droga zmienia nawierzchni臋 na utwardzon膮. Uwaga – jest to droga 艂膮cz膮ca miejscowo艣ci. Na drodze bardzo ma艂y ruch samochodów. T膮 drog膮 szlak pod膮偶a a偶 do Golina. We wsi Golin pojawia si臋 droga asfaltowa. Mijaj膮c z prawej strony zbiornik wodny szlak dochodzi do skrzy偶owania, gdzie skr臋ca w lewo. Odcinek na ca艂ej d艂ugo艣ci dost臋pny dla pieszych, rowerzystów i mi艂o艣ników nordic walking.

Odcinek czwarty, Golin  – Cz艂opa (w臋ze艂 szlaków) – 5,78 (19,97) km - 1,1,1

Odcinek 艂atwy, droga asfaltowa.

Na ca艂ym odcinku szlak prowadzi droga asfaltow膮. Uwaga – poruszamy si臋 poboczem po lewej stronie drogi. Od Golina szlak prowadzi szosa w kierunku po艂udniowo wschodnim. Chwil臋 po mini臋ciu 偶wirowni z lewej strony (obecnie nieczynna , zaro艣ni臋ta i niewidoczna) dochodzi do skrzy偶owania, gdzie skr臋ca w lewo. Przechodzi pod wiaduktem nieczynnej kolei i dochodzi do ulicy Mickiewicza w miejscowo艣ci Cz艂opa mijaj膮c z lewej strony cmentarz. Na skrzy偶owaniu skr臋ca w prawo i dochodzi do drogi krajowej 22, gdzie skr臋ca ponownie w prawo w ulice Moniuszki. Ulic膮 ta szlak prowadzi, a偶 do ko艣cio艂a 艣w. Antoniego zbudowanego w latach 1934-1938. Mija ko艣ció艂 z prawej strony i prowadzi dalej przez Plac Zwyci臋stwa, gdzie mo偶na usi膮艣膰 i odpocz膮膰, a nast臋pnie ulic膮 Witosa dochodzi do skrzy偶owania z drog膮 wojewódzk膮 177, gdzie znajduje si臋 w臋ze艂 szlaków. Tu swój pocz膮tek/koniec ma szlak pieszy czerwony im. IV Dywizji Piechoty (Nadarzyce – Cz艂opa) oraz szlak pieszy 偶ó艂ty (Cz艂opa – Stare Osieczno). Obok znajduje si臋 budynek po stacji kolejowej. Odcinek na ca艂ej d艂ugo艣ci dost臋pny dla pieszych, rowerzystów i mi艂o艣ników nordic walking.

Odcinek pi膮ty, Cz艂opa (ko艣ció艂) – Trzebin  – 2,10 (22,07) km - 1,1,1

Kolejny odcinek, który w ca艂o艣ci prowadzi drog膮 asfaltow膮, tym razem jednak po drodze wojewódzkiej. Uwaga – poruszamy si臋 poboczem po lewej stronie drogi. Od w臋z艂a szlaku szlak prowadzi w kierunku po艂udniowo-wschodnim, a偶 do samej miejscowo艣ci Trzebin.  Odcinek na ca艂ej d艂ugo艣ci dost臋pny dla pieszych, rowerzystów i mi艂o艣ników nordic walking.

Odcinek szósty, Trzebin – Przelewice (ko艣ció艂) – 4,81 (26,88) km - 1,1,1

Odcinek 艂atwy, droga asfaltowa, gruntowa.

Oko艂o 250metrów od skrzy偶owania w Trzebinie szlak schodzi z drogi wojewódzkiej w drog臋 gruntow膮, poln膮. Po 2km szlak wchodzi do lasu i drog膮 le艣n膮 prowadzi w kierunku po艂udniowym, po艂udniowo-zachodnim. Na tym odcinku s艂abe oznakowanie, droga miejscami piaszczysta. Przed Przelewicami mija zbiornik wodny z prawej strony. Za nim skr臋ca w prawo  i dalej drog膮 gruntow膮 dochodzi do drogi asfaltowej w Przelewicach, gdzie skr臋ca w prawo i dochodzi do ko艣cio艂a. Przed ko艣cio艂em szlak skr臋ca w prawo. Odcinek na ca艂ej d艂ugo艣ci dost臋pny dla pieszych, rowerzystów i mi艂o艣ników nordic walking.

Odcinek siódmy, Przelewice (ko艣ció艂)  – 呕elichowo – 4,47 (31,55) km - 1,1,1

Odcinek 艂atwy, utwardzone, gruntowe.

W Przelewicach szlak mija ko艣ció艂 z prawej strony. Drog膮 gruntow膮 przechodzi przez Cz艂opice i na pierwszym skrzy偶owaniu dróg skr臋ca w prawo. Prowadzi w kierunku po艂udniowym. Po 500 metrach przecina przejazd rozebranej linii kolejowej (zosta艂y jedynie podk艂ady kolejowe). Nast臋pnie wiedzie ca艂y czas prosto (przecina granice województw: zachodniopomorskiego i wielkopolskiego), a偶 dochodzi do miejscowo艣ci 呕elichowo, gdzie ko艅czy si臋 pomiar szlaku. Odcinek na ca艂ej d艂ugo艣ci dost臋pny dla pieszych, rowerzystów i mi艂o艣ników nordic walking.

PODSUMOWANIE.

• Szlak oznakowany na obydwa kierunki jego pokonywania.
  • Oznaczenie szlaku w 2012 roku okre艣lamy niedostateczne
  • Szlak do艣膰 艂atwy dla turystów pieszych, jednak przebiegaj膮cy po urozmaiconej rze藕bie terenu, mo偶na pokona膰 pieszo, przejecha膰 rowerem. Drogi w dobrym stanie. Ocena ogólna szlaku jako 艂atwy.

SKALA TRUDNO艢膯I PIESZA –1
SKALA TRUDNO艢CI ROWER – 1
SKALA  TRUDNO艢CI NORDIC WALKING – 1

1 – 艂atwy bez utrudnie艅
2 – z miejscowymi utrudnieniami
3 – o utrudnionym przej艣ciu/przeje藕dzie

OPIS DANYCH TECHNICZNYCH SZLAKU WG. GOOGLE MAPS:

1. D艂ugo艣膰 szlaku 31,35 km
  2. 艁膮czna wysoko艣膰 podej艣膰 na trasie oko艂o 304 metry (58%)
  3. 艁膮czna ilo艣膰 zej艣膰 na trasie oko艂o 330 metrów (42%)
  4. Wysoko艣膰 minimalna oko艂o 56 metrów
  5. Wysoko艣膰 maksymalna oko艂o 123 metry
  6. Wysoko艣膰 艣rednia oko艂o 88 metrów